Værd at vide

I Rødovre Karateskole træner vi stilarten Wado-Ryu, som er en af de fire hovedstilarter indenfor karate. Klubbens sortbælter er indehavere af japansk licens, udstedt af den japanske hovedorganisation.
Konkurrencemæssigt træner vi markeringskarate, hvor udøverne kun må lave kontrollerede teknikker og skin-touch.

Karate og forsikringer

Du skal som udøver af karate være opmærksom på, at en almindelig ulykkesforsikring normalt ikke dækker skader, der opstår under udførelsen af karate.

Gennem dit medlemsskab af Rødovre Karateskole er du dækket af en udvidet forsikring, der dækker skader opstået i forbindelse med træning i klubben.

Forsikringen er tegnet gennem Dansk Karate Forbund – læs mere her. Klubben har en desuden en forsikring, der dækker instruktører og frivillige i tilfælde af skade.

Tilhørsforhold

Rødovre Karate Skole er medlem af Dansk Wadokai (DWK), som er stilartens organisation i Danmark. Derudover er vi tilknyttet den japanske hovedorganisation for stilarten JKF Wadokai.

Klubben er medlem af Dansk Arbejder Idrætsforbund (DAI), Fællesrepræsentationen for Idrætsforeninger i Rødovre (FIR), Dansk Karate Forbund (DKF) og herunder Danmarks Idræts-Forbund (DIF),

Nyhedsbrev